Documentatie EasyBill

Reînnoirea certificatului calificat pe accesul in ANAF SPV

Pentru refacerea conexiunii cu ANAF e-Factura în urma reînnoirii certificatului digital, este necesar să parcurgeți următorii pași:

1. Descărcarea documentului de confirmare

  • Accesați platforma autorității emitente a certificatului calificat (ex: CertSign, DigiSign, Trans Sped etc.).
  • Descărcați documentul de confirmare (confirmare.pdf) pus la dispoziție în platforma respectivă.

2. Completarea și semnarea documentului

  • Verificați corectitudinea datele dumneavoastra în formular.
  • Semnați obligatoriu cu NOUL certificat calificat, utilizând aplicația recomandată de autoritatea emitentă (ex: Adobe Reader).
  • NU modificați documentul în niciun fel după descărcare. ANAF acceptă documentul doar în forma originală, semnată digital.

3. Verificarea semnăturii

  • Click dreapta pe semnătură > “Show Signature Properties” > “Show Certificate”.
  • Verificați:
    • Valabilitatea certificatului
    • Serial Number (opțional, în tab-ul Details)

4. Încărcarea documentului semnat în platforma autorității emitente

  • Încărcați documentul semnat în platforma furnizorului (CertSign, DigiSign etc.).
  • Acesta va fi contrasemnat de autoritate și trimis mai departe către ANAF, conform procedurii interne a fiecărui furnizor.
  • In caz contrar, puteti incarca documentul de confirmare direct la ANAF: https://www.anaf.ro/reinnoire/

Este recomandat ca, înainte de a reconecta EasyBill la ANAF e-Factura, să vă autentificați în ANAF SPV și să verificați că aveți acces cu noul certificat digital (token).

Cuprins